Een website een must in de optiekbranche?

U klanten vinden u zonder website ook wel…. toch?

Volgens een groot optiek onderzoek van GfK en Q&A, blijkt dat internet op de eerste of de tweede plek staat wanneer men zich oriënteert op gerelateerde producten, alvorens zij een aankoop doen in de fysieke winkel.

Bij het zoeken naar een nieuwe bril op sterkte zoekt 34% op internet, bij contactlenzen 60% procent en bij een zonnebril op sterkte zoekt er 37% op het internet.

Daarnaast worden de websites van de winkels stukken vaker bekeken dan bijvoorbeeld vergelijkingssites of forums. Bij het zoeken naar een bril, kijkt zelfs 83% op de website van een winkel. Een vergelijkingssite wordt dan slechts door 21% bezocht.

Vervolgens worden de aankopen vaak wél in een fysieke winkel gedaan. 88% procent koopt contactlenzen in de winkel en zelfs meer dan 95% koopt zijn zonnebril met of zonder sterkte en bril op sterkte in een fysieke winkel.

De grootste leeftijdsgroep die op het internet zoekt, is tussen de 15-24 jaar (61%).

Wanneer u niet online te vinden bent zullen gemiddeld 42% van de klanten u niet vinden.

Het onderscheidend vermogen van een website is daarnaast ook van belang. Bezoekers zien graag iets unieks, iets wat aantrekkelijk is en uitnodigt tot verdere actie. Wees uniek in uw eigen concept en uw eigen style, ook op uw website. Een impressie van de sfeer van de winkel en het gevoel dat u de klanten wilt geven wanneer ze bij u komen, dát gevoel moet de website overbrengen. Op die manier zullen de klanten bij u komen omdat ze specifiek voor u kiezen.

Na de uitkomsten van het onderzoek kunnen we wel zeggen: ja, een website is een must in de optiekbranche.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Maak een keuze uit de pagina's